Tornen les Jornades d’Educació Sexual del Pati Llimona
En aquesta tercera edició, del 3 al 7 de novembre, el Centre Cívic Pati Llimona acollirà diverses activitats relacionades amb l’educació sexual, programades dins del cicle REGENERA’T.
Les jornades tenen com a objectiu facilitar coneixements sobre salut afectiva i sexual per aconseguir que la nostra societat creixi amb valors de respecte i llibertat. Entenem la sexualitat com un univers meravellós per treballar des de la infantesa en família, en l’adolescència, que és l’etapa on sorgeixen més dubtes, i en totes les etapes de la vida.
INAUGURACIÓ (06/11)
El dijous 6 de novembre a les 19 h inaugurarem les Jornades d’Educació Sexual al Centre Cívic Pati Llimona, amb un acte inaugural i la presentació de les exposicions.
XERRADES
![]() |
COSSOS SENSE FILTRESDivendres 7 de novembre Xerrada adreçada a les famílies i públic adult. |
|---|---|
| En aquest taller analitzarem les pressions socials sobre els cossos i com aquestes influeixen en la salut mental i l’autoimatge. També abordarem com s’exerceixen aquestes violències en els diferents àmbits de la vida (laboral, oci, mèdic, sexualitat, accessibilitat, familiar…). Aprendrem a identificar senyals de TCA o altres problemes en relació amb el menjar, el cos i la bellesa, amb la intenció de prevenir o saber què fer en cas de detectar-los. Promourem una visió positiva i diversa del cos, fomentant el benestar emocional.
A càrrec de Corporealitats, projecte educatiu sobre violències estètiques i sexualitats creat per Tess Hache. Lloc: Sala Maria Aurèlia Capmany. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
![]() |
EDUCAR EN TEMPS DE DISCURSOS D’ODI: DEBAT SOBRE LA SÈRIE “ADOLESCÈNCIA”Divendres 7 de novembre Xerrada adreçada a famílies i públic adult. |
|---|---|
| En aquest taller generarem un espai de confiança on les famílies podran compartir les inseguretats, els dubtes i les experiències a l’hora d’educar i acompanyar l’adolescència. A partir de la sèrie de Netflix ens acostarem a la realitat de les persones adolescents: la pròpia etapa vital, la relació amb el món adult tant a l’escola com a casa, la construcció de la masculinitat i el paper que hi juga el rang, el sexpreading (difusió de fotografies de caràcter sexual sense consentiment), la importància de construir un bon vincle i, sobretot, el creixent protagonisme que estan agafant certs discursos d’odi a la nostra societat.
A càrrec de Miriam Aleman Calatayud, llicenciada en Filosofia. Du a terme una tasca de formació, prevenció i sensibilització de les violències sexuals i masclistes en infàncies i adolescències. Lloc: Sala Maria Aurèlia Capmany. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
ACTIVITATS
![]() |
L’ART DE LA SEDUCCIÓDilluns 3 de novembre Visita adreçada a públic adult. |
|---|---|
| Quedarem al Museu de l’Eròtica de Barcelona, per fer una visita guiada tots junts. Farem un recorregut centrat en la representació de la seducció en l’art, així com en alguns personatges històrics, considerats grans seductors i seductores. Alguns temes dels quals parlarem seran: en què consisteix la seducció? De l’Antic Egipte a Grècia i Roma, Shunga i seducció al Japó, la seducció al Kama-sutra, grans mites, els secrets de la seducció…
A càrrec de Sigrid Cervera, sexòloga. Lloc: Museu de l’Eròtica de Barcelona (MEB). Preu: 2.84€ Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
![]() |
MOSTRA DE FANZINES I REVISTES QUEERDimecres 5 de novembre A càrrec d’Elio Colen. |
|---|---|
| Coneix i descobreix els millors fanzins i revistes publicades de persones LGTBQ+, que gairebé mai es troben en les llibreries generalistes. Gaudirem d’una tarda creativa de cultura i art queer, en aquest lloc de trobada entre els artistes i els lectors.
A càrrec d’Elio Colen, director de documentals, editor i director del Barcelona Film Festival + Art i Literatura Queer. Aquesta activitat és possible gràcies a una col·laboració entre Barcelona Queer Film Festival i el cicle Regenera’t. Lloc: Sala Joan Maragall. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
CINEMA
![]() |
EL SUEÑO DE LA SULTANADimarts 4 de novembre Una pel·lícula d’Isabel Herguera. |
|---|---|
| Inés és una jove donostiarra incapaç de somiar i una mica perduda que descobreix accidentalment el llibre El somni de la sultana en què es descriu el país de les dones, un lloc on les dones són totes científiques i tenen el poder, mentre que els homes estan tancats a casa, limitats per la seva ignorància. Fascinada per aquest clàssic de la literatura utòpica feminista i per l’autora, l’escriptora i activista musulmana Begum Rokeya Hossain, Inés s’embarca en un viatge iniciàtic a través de l’Índia a la recerca de les traces de l’autoria i del país de les dones.
Direcció: Isabel Herguera Lloc: Sala Maria Aurèlia Capmany. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
![]() |
TRANSITAR EL MIEDODimecres 5 de novembre Una pel·lícula de Mayte Aguilar. |
|---|---|
| Entre el desig i la col·lectivitat busquem respostes des de la dissidència per resistir a aquest horror que impregna els nostres territoris i els nostres cossos. Quin paper juga el colonialisme en tot això i com el desconfigurem?
Amb aproximacions a l’assaig, aquest curtmetratge explora el gènere documental, la ficció i l’stop-motion. Direcció: Mayte Aguilar A càrrec de Mayte Aguilar, creadora audiovisual. El seu treball s’enfoca en temes relacionats amb la diversitat sexual i defensa del territori. Lloc: Sala Maria Aurèlia Capmany. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al nostre web. [Inscriu-t’hi] |
|
EXPOSICIONS
![]() |
LA PÉRDIDAExposició fotogràfica del 30 d’octubre al 5 de desembre. Un projecte de George Ramos. |
|---|---|
| “Tenía 14 años cuando un hombre me arrebató algo que me pertenecía en la cancha 3 del Deportivo Xochimilco, en Ciudad de México. Salí en bicicleta. Volví herido, pero en silencio. Intenté regresar a casa, pero me perdí en el camino, en mí. No supe cómo volver. Ni al cuerpo, ni a la voz. Durante 22 años guardé silencio después de un abuso sexual.”
“Hoy vuelvo con una cámara. Ya no como un adolescente confundido, sino como sobreviviente. Cada imagen nace desde esa herida. Esta serie no es una respuesta: es una cicatriz abierta que encontró forma en la imagen. LA PÉRDIDA no busca consuelo, sino mirada. Es el rastro de una voz que, al fin, se atreve a decir: esto me pasó. Tal vez, en este viaje, podamos encontrar juntos algo que también tú hayas perdido.” Lloc: Sala Ruïnes. [+info] |
|
![]() |
L’ART DE DESAPARÈIXERExposició fotogràfica del 30 d’octubre al 5 de desembre. Un projecte de Dasha Koen. |
|---|---|
| Aquest projecte explora l’autoretrat com un poema visual d’autocontemplació, una recerca eterna de les respostes sobre la màgia pròpia i la màgia d’aquest univers.
Un còmplice perfecte per a aquest procés és un mirall, un òrgan exterior d’un artista capaç d’observar i reflectir el punt físic, atrapar la bellesa i qüestionar les lleis universals del nostre món. L’autoreferència com un instrument únic per practicar l’evanescència. Jugar amb les regles de la realitat. Expandir i disminuir. Aparèixer i desaparèixer. A la recerca estat entremig. L’estat d’èter. Entre ser-hi i no ser-hi. Lloc: Sala Foyer. [+info] |
|
![]() |
IMILLAExposició fotogràfica del 30 d’octubre al 5 de desembre. Un projecte de Luisa Dörr. |
|---|---|
| Les polleres bolivianes, faldilles voluminoses comunament associades amb les dones indígenes de l’altiplà, van ser durant dècades un símbol de singularitat i objecte de discriminació. Ara, una nova generació de dones skaters a Cochabamba les llueix com a emblema de resistència.
Imilla significa “nena” en aimara i quítxua, els dos idiomes més parlats a Bolívia, on més de la meitat de la població té arrels indígenes. Les nou dones que actualment formen part del grup ImillaSkate només usen polleres per patinar. Fins al genoll i combinades amb sabatilles esportives, aquestes faldilles simbolitzen la decisió de no privar-se de la pròpia cultura. A través d’aquesta pràctica transmeten el missatge d’inclusió i d’acceptació de la diversitat. Lloc: Espai Golfes. Aquesta exposició a l’espai Golfes és possible gràcies a una col·laboració entre l’Associació Internacional del Festival de Fotografia (IPFA) i la Biennale della Fotografia Femminile de Mantova (Itàlia). [+ info] |
|
TALLERS AMB ESCOLES













