A l’acte inaugural es presentaran les organitzacions i persones que han fet possible la programació del Festival Enfocats, i també un avançament de les activitats programades.
El festival Enfocats 2026
El Festival Enfocats és el festival del Centre Cívic Pati Llimona, que utilitza la fotografia, el cinema i la paraula com a eines per a la transformació social. Aquest projecte anual vol donar veu pròpia als seus protagonistes, de la mà de professionals de la imatge, la paraula i l’audiovisual.
La 15a edició de l’Enfocats posarà el focus en la memòria viva veïnal, aquella memòria que atorga els significats a un territori, configura identitats i vincles emocionals. Els barris són espais construïts a través de les experiències, records i narracions compartides dels seus habitants. El festival d’enguany vol facilitar espais per visibilitzar, nodrir i treballar tots junts aquesta memòria.
A través de xerrades, projeccions, tallers i exposicions, la memòria viva veïnal es treballarà com un element arrelat en el present, enllaçat al passat i que es projecta cap al futur, nodrint-se d’una diversitat i d’una experiència vital de resistència, que brinda moltes oportunitats de construcció de narratives que alimentin aquesta memòria.
Els barris són espais construïts a través de les experiències, records i narracions compartides dels seus habitants. La ciutat de Barcelona, i els seus problemes endèmics d’especulació immobiliària i turistificació, representa tot un paradigma de resistència, enfront de les lògiques capitalistes que dificulten qualsevol classe de construcció de memòria col·lectiva, a partir de la vida quotidiana de la seva ciutadania. El festival d’enguany vol ser una eina perquè els mateixos ciutadans facin la seva.
En el marc d’aquest festival, el Centre Cívic Pati Llimona ret homenatge a la figura de la fotògrafa Carme Garcia Padrosa, veïna del Barri Gòtic, amb dues exposicions, a més de designar una sala d’exposició del nostre centre cívic amb el nom de la fotògrafa.
Activitats
19.00 h Presentació de les exposicions i activitats
19.45 h FOTOMATON de Guau! Studio: Retrats en temps real amb format fotomaton.
Us hi esperem!

