Vine a celebrar amb nosaltres l’inici del nou any Amazigh, “Yennayer 2967” a partir de les 17h. No t’ho perdis !!!
Et convidem a passar una estona agradable amb música i menjar típic al costat de la nostra comunitat i també et demanem que facis extensiva aquesta invitació a les teves amistats que ho desitgin.
Durant la segona quinzena del mes de gener té lloc l’inici d’any nou que pertany a una cultura mil·lenària molt desconeguda, la pròpia dels habitants del nord d’Africa, la cultura Amazigha.
Aprofitant aquestes dates, els amazics reivindiquem les nostres arrels i la nostra cultura celebrant aquest esdeveniment que data l’inici documentat de l’existència del llegat dels seus avantpassats des del 966 ac.
Aquesta data, segons els historiadors, commemora l’arribada al tron de Shishonk, faraó de la XXIII dinastia cap al 900ac. A diferència dels seus antecessors aquest no era egipci sinó Amazigh (en aquella època coneguts com libis pels grecs), la seva arribada al poder és considerada com el començament del calendari Amazigh.
Des de llavors els Amazics, hem estat presents en convivència amb tots i cada un dels imperis i pobles que van habitar el nord d’Àfrica fins als nostres dies.
2. . Lectura de “Manifest” a càrrec d’una persona reconeguda per la comunitat”.
4. Entrega d’una placa amb un reconeixement, per la tasca de difusió i promoció de la lengua i cultura Amazigh.
5. Celebració de Yennayer 2967 amb un grup música tradicional, espectacle i degustació de catering amb menjar tipic amazigh.